Rozpoczęcie kształcenia
Kształcenie w szkole doktorskiej prowadzone jest w formie indywidualnej pod kierunkiem promotora albo promotorów, albo promotora i promotora pomocniczego i trwa 4 lata (8 semestrów).
Kształcenie jest prowadzone na podstawie programu kształcenia opartego na ramowym programie szkoły doktorskiej oraz na Indywidualnym Planie Badawczym, który składany jest do Rady Szkoły Doktorskiej w ciągu 12 miesięcy od przyjęcia doktoranta do Szkoły Doktorskiej.
Wniosek o powołanie promotora
- Wybór promotora może nastąpić na etapie postępowania rekrutacyjnego poprzez rekomendację komisji rekrutacyjnej.
- W terminie 3 miesięcy od dnia podjęcia kształcenia doktorantowi upływa ostateczny termin wyznaczenia promotora, drugiego promotora i promotora pomocniczego.
- Doktorant w terminie 30 dni od dnia podjęcia kształcenia występuje do dyrektora szkoły z wnioskiem o wyznaczenie promotora, promotorów lub promotora pomocniczego.
- Wniosek zawiera:
- propozycję osób do pełnienia funkcji promotora, promotorów lub promotora pomocniczego;
- zgodę na objęcie funkcji promotora lub promotora pomocniczego;
- uzasadnienie.
- W przypadku interdyscyplinarnej rozprawy doktorskiej może zostać powołany drugi promotor.
- Promotora/promotorów wyznacza Rada Szkoły po pozytywnej opinii samodzielnych pracowników wchodzących w skład właściwej Rady Dyscypliny.
Po I roku kształcenia
- Przygotowanie i zatwierdzenie rocznego sprawozdania z realizacji ramowego programu szkoły doktorskiej i prowadzonych badań naukowych.
- Przygotowanie i zatwierdzenie indywidualnego planu realizacji zajęć w szkole doktorskiej opartego na ramowym programie szkoły doktorskiej na kolejny rok akademicki.
- Przygotowanie i zatwierdzenie Indywidualnego Projektu Badawczego zaopiniowanego przez promotora (promotorów i promotora pomocniczego).
- Prezentacja wyników badań na uczelnianym seminarium otwartym po pierwszym roku kształcenia.
Po II roku kształcenia
- Przygotowanie i zatwierdzenie rocznego sprawozdania z realizacji ramowego programu szkoły doktorskiej i prowadzonych badań naukowych.
- Przygotowanie i zatwierdzenie indywidualnego planu realizacji zajęć w szkole doktorskiej opartego na ramowym programie szkoły doktorskiej na kolejny rok akademicki.
- Prezentacja wyników badań na uczelnianym seminarium otwartym po drugim roku kształcenia.
- Złożenie sprawozdania z realizacji Indywidualnego Planu Badawczego (w j. polskim i angielskim).
Ewaluacja procesu kształcenia: ocena śródokresowa
- Śródokresowa ocena doktoranta składa się z dwóch elementów:
- oceny szeroko rozumianego rozwoju doktoranta (wiedzy i umiejętności);
- oceny postępów w realizacji indywidualnego projektu badawczego.
Na ocenę składają się:
- opinie promotorów naukowych doktoranta, w której przedstawiają oni stopniem zaawansowania prac w realizacji indywidualnego projektu badawczego;
- lista osiągnięć naukowych doktoranta w szczególności jego dotychczasowego dorobek naukowy (publikacje, referaty itp.) wraz z odbytymi stażami, praktykami, złożonymi wnioskami o granty badawcze itp;
- do 7 stron omówienia projektu badawczego, a także wykaz źródeł i literatury przedmiotu.
Dokumentację wymienioną w punktach 1-3 doktorant składa w dwóch wersjach językowych: polskim i angielskim.
Po III roku kształcenia
- Przygotowanie i zatwierdzenie rocznego sprawozdania z realizacji ramowego programu szkoły doktorskiej i prowadzonych badań naukowych.
- Przygotowanie i zatwierdzenie indywidualnego planu realizacji zajęć w szkole doktorskiej opartego na ramowym programie szkoły doktorskiej na kolejny rok akademicki.
- Prezentacja wyników badań na uczelnianym seminarium otwartym po trzecim roku kształcenia.
Po IV roku kształcenia
- Prezentacja wyników badań na uczelnianym seminarium otwartym po czwartym roku kształcenia.
- Złożenie manuskryptu rozprawy doktorskiej – zgodnie z terminem określonym w Indywidualnym Planie Badawczym.
- Złożenie rozprawy doktorskiej wraz z pozytywną opinią promotora lub promotorów i promotora pomocniczego oraz wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora do Rady Szkoły Doktorskiej, która po weryfikacji kieruje dokumenty do Rady ds. Nadawania Stopni Naukowych i Stopni w Zakresie Sztuki.