UNIWERSYTECKIE LABOLATORIA WIEDZY I DOŚWIADCZEŃ 2024-2026
Projekt realizowany z Programu „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027”.
Okres realizacji projektu trwa od 02.01.2024 r. do 31.12.2026 r.
Dofinansowany ze środków europejskich w kwocie 1 123 348, 06 zł.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UJD oraz doktorantów ze Szkoły Doktorskiej UJD w zakresie ich kompetencji: dydaktycznych (związanych z nowoczesnymi metodami i metodyką kształcenia), cyfrowych i na rzecz zielonej transformacji poprzez: wizyty studyjne krajowe lub zagraniczne, organizację wewnętrznej sieci współpracy nauczycieli, laboratoria akademickie i katalizator potencjału doktorantów.
Do Projektu zakwalifikowało się 60 osób spośród kadry prowadzącej dydaktykę ze wszystkich wydziałów UJD, oraz 10 doktorantek i doktorantów Szkoły Doktorskiej UJD. Warto podkreślić, że o udział w projekcie aplikowało 74 nauczycieli i nauczycielek akademickich. Realizacja projektu obejmować będzie: budowanie wewnętrznej sieci współpracy kadry dydaktycznej UJD, superwizji akademickich i peer tutoringu, organizację wizyt studyjnych i laboratoriów akademickich podnoszących kompetencje dydaktyczne, cyfrowe i z zakresu zielonej transformacji, a także katalizator potencjału doktorantów pozwalający m.in. na udział w cross-age tutoringu. Obligatoryjnym elementem uczestnictwa w projekcie będzie udział w wizycie studyjnej oraz w stażu na renomowanych uczelniach krajowych i zagranicznych posiadających międzynarodowe akredytacje i wysokie pozycje w rankingach, realizujące innowacyjną dydaktykę oraz stosujące rozwiązania cyfrowe, które w dzisiejszych czasach pełnią ważną rolę w edukacji.
Projekt pozwoli wdrożyć kompleksowy system wsparcia i rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej dla uzyskania trwałych rezultatów i holistycznego wsparcia nauczycieli z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb, doświadczenia dydaktycznego oraz specyfiki zajęć.
Dziękujemy wszystkim, którzy głosili się do uczestnictwa w Projekcie.
Działania projektowe prowadzi zespół w składzie: dr Adrianna Sarnat-Ciastko (kierowniczka projektu) oraz dr Anna Irasiak i dr Katarzyna Zalas (zastępczynie kierowniczki).
Data dodania: 14 lutego 2025